Sunday, 5 June 2011

.: REKA BENTUK DAN PEMBANGUNAN PENCERITAAN DIGITAL DAN TEKNOLOGI REALITI TAMBAHAN MEMBANTU PELAJAR PEMULIHAN MEMBACA BAHASA MELAYU :.





Artikel ini menjelaskan tentang penggunaan elemen digital dan teknologi realiti tambahan (AR) dalam proses bercerita akan dapat menarik perhatian pelajar terutama pelajar pemulihan. Didapati, pelajar pemulihan adalah kurang daya fokus, hanya 1-2 minit sahaja dan tidak berminat untuk belajar. Dengan itu penggunaan kedua-dua teknologi ini berpotensi untuk membantu pelajar pemulihan Bahasa Melayu memberi tumpuan dan fokus semasa sesi mendengar, bercerita dan membaca diadakan. Ia juga merupakan satu teknik belajar yang kreatif, dengan ini, memberi keinginan pelajar untuk terus belajar.




ALAMAT WEB JURNAL :

6 comments:

zainiti said...

pembelajaran menggunakan ict sebenarnya banyak membantu para guru menarik minat murid..

Aniza (210524) said...

ICT dalam P&P sudah tidak asing lagi pada masa kini. Justeru, sebagai guru kita perlu sentiasa mahirkan diri dalam perisian ICT terkini.

myuumaifa said...

adalah tidak dapat dinafikan,perkembangan ict dalam dunia pendidikan semakin menuju ke arah pendidikan masa hadapan.Sebagai guru adalah wajar bagi kita sentiasa mengikuti perkembangan terkini.

sargunan said...

artikel yang baik untuk mereka yang ajar pemulihan...

Haslinda Bt Yusof said...

banyak info dalam blog ni.menarik

NORZALINA-s210219 said...

Penggunaan Teknologi ICT memang amat bersesuaian dengan murid-murid pemulihan yang mudah bosan dan cepat hilang fokus dalam kelas.Guru pemulihan seharusnya memainkan peranan yang pro aktif dalam menangani masalah ini.

Post a Comment